40 dagar....

Har jag verkligen varit i USA så länge?! Tiden bara rusar iväg och snart är det dags att ta sommarlov. Eller ja, sommarlov och sommarlov. Jag måste få tag på ett nytt jobb hemma i Svealand, eftersom jag tvingats att säga upp min tjänst på KPL. Så nu blir det bråda dagar, det var ett tag sen man sökte sommarjobb...

Så vad har har hänt den senaste tiden. Varför har jag inte bloggat? Skola skola och skola (+ lite annat...). Jag ber så hemskt mycket om ursäkt och ska försöka skärpa mig med detta. Study International, byrån som hjälpte mig med ansökningar osv i höstas, länkar numera till min blogg på deras hemsida www.studin.se. Det betyder att det inte längre bara är nära och kära som följer californicated, utan även de som besöker studin.se och är nyfikna på hur det är att plugga i USA. Det är ju trevligt och jag hoppas att jag kan vara till hjälp för den som behöver!
I och med detta dröjde det inte länge innan jag fick ett mail från Aftonbladet (!) som ville göra en intervju med mig för deras bilaga "tema högskola". Superroligt tycker jag, så ska ikväll sätta mig och svara på frågorna. Det blir spännande och ett litet upplyft efter en rätt tung vecka. Jag har haft några dagar av hemlängtan och saknad av Sverige. Det är lustigt hur man fungerar och smekmånaden är ett faktum. Det är sant att man inte fattar vad lyckligt lottad man är förrän man får en chans att se det på avstånd. Usa är ett väldigt roligt, spännande och exotiskt land på alla sätt och vis och jag är fullkomligt förälskad. Men jag måste säga att så mycket som jag uppskattade IKEA när vi var där i veckan, det trodde jag aldrig skulle hända. Köttbullarna var liksom inte ens goda och räkorna var vattniga, men det var en varm känsla som infann sig när vi vandrade runt bland Billybokhyllor och Ektorpsoffor:
Lite gott och blandat från veckan som gått:



Lunch i solen på campus

Parteyyy!
Riffe å jag
En liten skymt fick man...
Imorrn kommer jag vara död så länge som jag varit vaken nu...
Miss you all
puss!

Kommentarer
Postat av: Marcus (Burrows)

När du har extra mycket hemlängtan kan du gå in i en bokhandel och läsa guideböcker om Sverige. Det gjorde jag i Australien. Fantastiskt kul att läsa vad andra länder anser om sitt hemland.

2011-03-07 @ 13:42:08
Postat av: Hannah

Hej goding! Nej, jag fattar inte att du varit där så länge! Men åh, vad mycket kul du får vara med om!!! Förstår att det är mycket plugg också, men visst är det annorlunda när det man läser är intressant!? Det ser så fint ut på ert campus. Så kul att du lägger ut bilder så vi får se!! Klart du längtar hem lite grann, vi finns ju här!!! :-) Längtar efter att få se dig igen... och att få snacka lite engelska. :-) Är det verkligen säkert att du kommer hem till sommaren? KRAMAR från mig och Lennox

2011-03-07 @ 18:39:36
Postat av: Sara (storasyster)

Vad det verkar flyta på för dig! Och KUL att du kommer hem i sommar!!! Måste ses! Ska hålla utkik efter jobb. KRAAAM

2011-03-07 @ 20:08:31
URL: http://sanzensbyralada.blogspot.com
Postat av: Anton Forsberg

Hejsan! Gud vad glad jag blev att jag hittade din blogg. Jag har fått ett fotbollstipendium och funderar på att studera just vid Glendale Community. Vore tacksam om du kunde maila mig lite om skolan och själva området, [email protected]. Av det jag läst på bloggen så verkar ju du bo helt underbart =) vore tacksam för så mycket hjälp och tips som möjligt. Flytten blir nu till sommar ifall det skulle bli av :)



Med vänlig hälsning

Anton

2011-03-09 @ 14:32:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0