Fox Studios, Divorce Court och jag...


Förra veckan var jag i Hollywood på en audition för ett castingbolag. I vanlig ordning gick allt bra, tills vi kom in på det faktum att jag inte är laglig att arbeta här i USA på mitt studentvisum. Men denna gången, fick jag ut lite mer ändå. Damen som intervjuade mig blev nämligen så förtjust i mig och att jag var från Sverige, att hon gav mig ett nummer till en kvinna som jobbade med att casta publiken till några av de talkshower som slösänds hela dagarna på de största tv-kanalerna här. Hon sa åt mig att ringa henne och hälsa vart jag fått numret ifrån, eftersom de betalar cash upp till en viss summa. Jag ringde henne och igår gick jag upp klockan halv fem, för att halv åtta vara på FOX studios, lokaltarfiken är fruktansvärd här.
Showen som jag skulle vara publik i heter "Divorce Court" och är en av alla court shower i detta märkliga land. Jag har som alla andra alltid fascinerats över vad det är med alla dessa tv-program som har så höga tittarsiffror. Och jag har alltid undrat hur folk kan gå på att det är riktiga människor och riktiga fall det handlar om, när det är så uppenbart att de bara spelar rakt igenom. Ingen kan väl vara så dum, ingen kan väl se så konstig ut och ingen kan väl uppträda så sjukt? Eller??? Därför såg jag mycket fram emot att få komma in bakom kulisserna och ta del av detta spektakel som gås på av så många människor varje dag...
Här är ett av de klipp som fick bli min research dagen innan inspelningen:
När jag efter vad som kändes som en evighet, kom dit checkade vi in och var tvungna att lämna ifrån oss telefoner och annan "kamerautrustning". Sen var det kaffe och donut som gällde, innan vi i samlad trupp fick lov att gå på toalettbesök. Det var strikt förbjudet att vandra omkring på området själv eller gå ifrån gruppen och vi var tvungna att hela tiden ha en vakt med oss. Efter fikapausen var det säkerthetskontroll för att kolla så vi inte hade smugit ner en pistol eller två i väskan. Det hade vi inte, så vi fick kliva in i studion och ta plats i bänkarna.
Sedan rullade det på, det ena konstiga fallet efter det andra. Det var par som stämde varandra på 50 dollar för att de hade rivit sönder varandras skjortor, par som inte kom överens om hur de skulle uppfostra sina barn, svartsjuka transor, och så vidare och så vidare.
DET VAR INGET SKÄMT !!!  De var verkligen så dumma i huvudet som de verkar på tv. Helt ofattbart, men väldigt väldigt underhållande. Den här domarn var fruktansvärt rolig och smart, hon satte dit en del idioter och fick dem att tiga.
Jag träffade massa roligt folk under dagen igår och kommer med all säkerhet att ställa upp fler gånger!
Efter att ha blivit 54 dollar och en och annan aha-upplevelse rikare, har jag än en gång konstaterat att Amerikatt verkligen är ett land med människor utan dess like...och att jag befinner mig mitt i kaoset!
Jag kommer med glädje att dela med mig av klippen när de kommer ut, så ni också får ta del av dessa galenpannor...
Nu ska jag krypa ner under täcket igen och försöka att inte hosta upp mina lungor. Adios!

Kommentarer
Postat av: Fia

låter helt galet!

2011-03-20 @ 21:01:42
URL: http://fisfia.blogg.se/
Postat av: Hannah

Halloj!



Herregud, är det på riktigt!! :-) Vad mycket kul du får vara med om Sara!! Själv har jag inte kunnat skriva till dig på länge för jag håller på att gå under av trötthet. Jag är så trött så jag knappt kan se, höra, minnas, göra minspel eller röra mig längre. :-) Det här med att vara småbarnsförälder är spännande på ett lite annat sätt än livet over there... Ibland är jag lite avis på dig... men bara lite.



Kram från Lennox och mig som precis kommit hem ifrån en avkopplande stund i varmvattenbassängen på Valhalla

2011-03-23 @ 13:52:18
Postat av: Emmelie

Hej Sara! Har hittat din blogg via studin, jag undrar om du har någon mail som jag kan skriva till, tänkte om jag kunde ställa några frågor gällande den resa du har gjort/gör? Jag är själv en tjej på 24 år som jobbar i en reception med ekonomi och känner att jag skulle vilja till usa och uppleva något nytt.



Mvh Emmelie

2011-04-03 @ 22:07:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0