Min inträdesbiljett till The United States of America!

Idag kunde jag äntligen ut mitt F1-visa (studentvisa) som kom med rekommenderat brev från US Ebassy. Det var en konstig, orealistisk känsla som uppenbarade sig när jag stod i kön på utlämningsstället. Han som stod på andra sidan disken tog nog åt sig av det extremt breda smajl som bredde ut sig i mitt ansikte. Det bjuder jag på!

Kunde självklart inte låta bli att öppna brevet direkt. Där i låg mitt pass. Och mitt pass endast!!? För en sekund gick luften ur mig, hade jag blvit nekad visum efter allt krångel med csn, eller vad var det frågan om? Men så öppnade jag mitt pass och där, på sjätte sidan satt det fastklistrat. Min inträdesbiljett till The United States of America! Riktigt proffsigt såg det ut. Och inte nog med det, vid närmare granskning såg jag att det gäller till den 28 december 2015 och inte 1 år som jag trodde. Jag har alltså rätt att stanna kvar och studera i Usa i 5 år om jag vill. Känns ju lite trevligt att veta.



Frågan är ju bara vad som är värt att riskera...

Japp, prio 1: Skaffa gymkort

...over and out

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0