Deidication to Life...

Jag är så lycklig!

Det är helt sjukt vad jag trivs här, det känns som om jag kommit hem på något konstigt mystiskt sätt. Jag pratar med människor hela dagarna, det är så lätt att kommunicera med folk här och jag har redan massa kontakter. Självklart med en nypa salt och absolut med ett skeptiskt och analyserande öga, men jag är ju själv ansvarig för om jag vill fortsätta prata med personen eller inte, så varför inte?

Huvudpoängen jag vill ha sagt är att prata är gratis och att om man använder sin mun till att skratta och snacka med folk leder det alltid till något. Jag skojar inte, jag har fått något positivt av varendaste en av alla människor jag samtalat med och träffat under dessa veckor. Det är fantastiskt att man bara kan gå utanför dörren och se folk prata med varandra och faktiskt kommunicera med folk även om de inte känner varandra. Jenkarna må vara ytliga och ibland skrämmande trevliga jämfört med vad vi nordfolk är vana vid. Men skillnaden på att ta bussen några stationer här jämfört med att sitta på spårvagnen hemma är att det inte bara är freaks som snackar med medresenären bredvid. Jag har lyssnat på så många intressanta konversationer på bussar och tåg här och vips befinner även jag mig i en spännande diskussion!


Jag älskar att människor här inte är rädda för att exponera sig själv och sina känslor. Tycker de något säger de det, gillar de din väska säger de det i förbifarten. Vad finns det att förlora, finns det tid för en tanke finns det alltid tid till att häva ur sig en komplimang!


Eftersom jag trots allt är svensk avkomma känner jag nu att jag måste kontra med något negativt för att liksom väga upp all eufori.....

Men, det tänker jag inte göra. För just nu tänker jag bara njuta av att jag, trots att jag inte hittat permanent boende än och trots att jag inte vet hur första skolveckan kommer bli, ändå känner lyckostrålarna gå genom kroppen var och varannan minut!


JAG ÄLSKAR MITT LIV <3

Peace out...





Kommentarer
Postat av: Käthe

Super Sara, fortsätt prata med folk!(Tycker inte det är så långt från hur man pratar med varandra i Danmark också. Åtminstone överlag.)Ska bli roligt att höra om din skola längre fram. Ha det så gott over there.

2011-02-09 @ 06:02:49
Postat av: Fia

Härligt Sara! Njut och ta tillvara på den positiva energin! :) Och självklart de kontakter som är värda din uppmärksamhet! :)

Spännande och få se hur skolan är.. :)

Tack för energin du delar med dig av! Blir alldeles pirrig för din skull! :)

2011-02-09 @ 12:05:08
URL: http://fisfia.blogg.se/
Postat av: Sara (Storasyster)

Åh, Sara! Jag unnar dig verkligen den känslan! Önskar jag var där med dig. Behöver lite positivitet. Njut! Stor kram

2011-02-09 @ 20:36:47
URL: http://sanzensbyralada.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0