+ på självförtroendekontot och swedish meatballs succé...

Idag har varit en mindre bra dag....eller vad man nu ska säga. Bitterljuv? Ok, så här var det att i måndags var jag i Beverly Hills på en intervju för One Source Talent. De är en typ av agency som länkar mellan skådespelare/modeller och arbetsgivare, kan man säga. Jag gick dit mest för erfarenhetens skull och för att liksom träna på hur man gör när man "säljer" sig själv. De blev förtjusta i mig till min glada förvånelse (är det ett ord, verkligen?) och ville ha mig tillbaka på en andra urvalsintervju, då de också skulle ta lite bilder. Så, jag såg fram emot det mycket och gick förväntansfull dit idag. Till saken hör ju en liten, eller ja ganska stor detalj egentligen. Jag får inte under några omständigheter arbeta i USA på mitt studentvisum utan riskerar då att bli utslängd ur landet och bli portad i, säg 10 år?!!!

Så, i allafall. Jag visste ju detta mycket väl, men eftersom jag inte alls räknar med att få jobb här på länge länge, om ens alls tänkte jag ju bara testa hur långt jag kunde gå. Har jag en chans över huvudtaget? Så när tjejen som intervjuade mig, med ett stort leende berättade att de hemskt gärna ville jobba med mig, stelnade jag till i hela kroppen. Och sen kom frågan;
- Har du arbetstillstånd här? Gaaaaaahhh!!!! Frustrerande värre, förklarade hon för mig att de, hur gärna de än vill, inte kan samarbeta utan det....

Jag vill såklart heller inte ta risken att arbeta olagligt. Vi befinner oss i US and A, folks. Men så gav hon mig sitt kort och sa att jag, om någonting förändras och läget förbättras, inte skulle tveka att höra av mig. Och det räckte för mig. Ett steg till på självförtroendetrappan.

När jag var på väg hem bestämde jag mig för att bjuda mina roomies på Swedish Meatballs och hoppade av bussen för att inhandla. Det mesta.......dvs allt utom det viktigaste: Lingonsylt! Det finns inte!!! Ingenstans!!!

Men det gjorde ingenting, svart vinbärsgelé fick duga och det blev en succé. Jenkarna älskade det! De jag bor hos har rötter i Mexico, så de äter käk med spice om man säger så. Jag var lite nervös över att de skulle totalt förkasta vår smaklösa svenska mellanmjölksmat, men faktum är att de bara åt och åt....och åt! Ännu ett steg på självförtroendetrappan?! Nästa gång blir det dock en IKEA-tur innan...


Imorgon skall jag statista i en film som de spelar in i en studio nära där jag bor...men jag är lugn, det är utan ersättning, så "polisen" får säga vad de vill

Får inbjudan till premiärfesten dock!



A SWEDISH MASTERPIECE BY A SWEDISH MASTER CHEF:















TaCk OcH hEj LeVeRpAsTeJ










Kommentarer
Postat av: Kalifornien =)

Lingonsylt finns i Ikea:D

2011-02-19 @ 09:07:47
Postat av: Svante

Men shit vad kul!

Gå till Svenska konsulatet i LA, dom kan säkert hjälpa dig med vart du ska vända dig för att få ett green card, det borde gå relativt lätt nu när du redan har ett accepterat studentvisum.



Sweden Consulate , United States



10940 Wilshire Boulevard, Suite 700

CA 90024

Los Angeles

USA

Phone:

+1-310-4454008

+1-310-2310249

Fax:

+1-310-4732229

+1-310-4738883

Email:

[email protected]

Website URL:

www.swedishoffices.org

2011-02-19 @ 09:33:35
Postat av: S

Haha, förresten.. Om du behöver tips på vad du ska bjuda jänkarna på för mat så kan du kolla på Regular Ordinary Swedish Meal Time på youtube ;)

http://www.youtube.com/user/SwedishMealTime

2011-02-19 @ 09:36:01
Postat av: Sara (storasyster)

Jag är så glad för din skull, men absolut inte förvånad. Skulle tro att det blir till att ordna ett arbetsvisum för dig så småningom... Stor kram!

2011-02-19 @ 10:13:14
URL: http://sanzensbyralada.blogspot.com
Postat av: Tess

Vad häftigt att du ska vara med i en film redan !!! Det tog inte många veckor :) du får säga vad filmen heter dånens jag ha koll på dig , pusss

2011-02-19 @ 12:40:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0