Ännu en bra dag...


GODMORGON SVERIGE!!!

Idag har varit en bra dag i skolan. Man kan alltid hoppas, men jag tror inte att det komma vara så här varje dag....


Dj:s som spelar grym musik! Brandmän som vandrar omkring och bjuder på grillad korv med bröd, sockervadd och popcorn till für alles! Min första class, Voice var inställd. Den som jag hade sett fram emot så mycket. Men det blev lite häng i solen istället, och det var inte fel det heller efter dessa två regniga dagar.

På eftermiddagen hade jag grammar & writing. Mycket intressant måste jag säga. Det är lustigt hur mycket man kan glömma på 10 år. Och vad som mer är lustigt är hur kul man kan tycka att grammatik och meningsuppbyggnad helt plötsligt är roligt. Jag vet svaret: När man har något att praktisera kunskapen på och förstår innebörden av hur viktigt det faktiskt är att kunna dessa små detaljer. Det är då det börjar bli intressant! Synd bara att man inte fattar det i årskurs 8... Fast å andra sidan, hur skulle man kunna veta det? Då var det mycket lättare att bara banka in alla svar i huvudet kvällen innan provet, och vad gör det sen om man glömt bort dem redan när man är på väg ut ur klassrummet?! Man behöver ju ändå inte använda skiten....

Min sista lektion idag var Stage Makeup! Såååååå roligt och en helt underbar lärarinna, som har lika mycket erfarenhet och kunskap om teaterkonsten som hon har kroppshydda. Med andra ord, denna kvinna kan lära oss mycket. Läxan till nästa class är att titta oss själva i spegeln och markera på en bild av ett ansikte, varenda liten rynka, leverfläck, ärr och vilken ansiktsform och hudnyans vi har. Sen ska vi nästa class göra vår första makeup. Vi kommer förstärka våra "fina"sidor och "täcka" våra mindre attraktiva detaljer. Spännande värre...

Efter skolan tog jag en sväng på "Americana" Glendales shoppingarea. Köpte ett par jeans, och en top som jag ska ha imorgon. Då ska jag nämligen bli en erfarenhet rikare...mer avslöjar jag inte!


Godnattkram från mig :)







Glendale Community College


GCC








"Oedipus The King" av Sophocles, veckans läxa i Drama
Heirtage






Cafeteria















Sockervadd





Amanda, som går i min "Voice" class











Massa sockervadd





Blond?



Firefighters vid grillen







"Americana"+Pizza


Kommentarer
Postat av: Fia

å sara va spännande det är att kika in hos dig! va häftig du är som har tagit den här chansen! är avis på ett positivt och unsamt sätt! :))

längtar redan till nästa inlägg!

puss på dig! lev och njut!

2011-02-18 @ 10:04:58
URL: http://fisfia.blogg.se/
Postat av: Petra på SI

Hej Sara! Vad härligt det är att se att du kommit fram ordentligt och att du trivs så bra i LA och på skolan. Det här verkar ju vara din grej på alla sätt! Spännande att följa dina äventyr! Är det ok om jag länkar till dig på vår blogg också? Ha det underbart! Hälsningar Petra på SI (Study International).

2011-02-18 @ 11:50:27
URL: http://www.studyplanet.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0