Sightseeing in The Hills och Hej Los Feliz!!!

Godkväll i stugan, eller godmorgon för er i Svealand! Från och med idag har jag ett hem. Först var jag helt inställd på att bo mitt i Hollywood. Jag letade och letade bland annonserna. Jag kollade på små rum som folk ville dela allt i, jag kollade på lägenheter som jag var tvungen att signa 1 år på och utan möbler men som jag åtminstone skulle kunna låsa in mig i. Jag är så van att bo själv nu efter nästan 10 år, så att bo tätt ihop med nån random snubbe eller tjej jag inte känner lockade mig mindre och mindre. Men det handlade självklart fortfarande om pengar, så dilemmat växte. Och precis när jag lite lagom surt bestämt mig för att förlänga min hostelvistelse tills jag hittade någon jag verkligen kände för, dök annonsen upp som jag helt enkelt blev för nyfiken på för att missa. Det var en privat låsbar del av en stor lägenhet, men med eget badrum och dusch men med delat kök (vilket är helt ok för mig). Lägenheten i sig är en av många i ett stort inhägnat komplex i ett område som heter Los Feliz. Los Feliz gränsar till Hollywood och ligger ca 20 minuter från centrum där hostelet ligger. Dessutom måste man åka genom Los Feliz för att komma till Glendale, där min skola ligger. Så jag tyckte ändå det bådade gott och åkte dit.

När jag klev av bussen och hittade rätt gata kändes det genast annorlunda mot vad det gjort de senaste dagarna i Hollywood. Ett helt annat lugn och mycket renare. Dessutom kändes det säkrare och mycket mysigare än på Hollywoods skumma bakgator. Jag var lite tidig så jag tog en runda in på innergården. I mitten av alla byggnader fanns en stor blå pool !!! Och en jacuzzi !!!! Jag kanske är lite larvig, men jag tyckte det var ascoolt och hoppades för kung och fosterland att lägenheten och folket som bodde i den skulle vara ok.

Och så var det! Och inte bara det, vid poolområdet fanns bastu och gym och en festlokal med gasolgrill som man kan låna mot deposit. Så en och en halv timma senare, när jag och Russel som lägenhetsinnehavaren heter, hade pratat färdigt om allt hade vi bestämt att jag skulle flytta in. Det känns superbra och det var ett sött, lagom stort rum med möbler och allt. Som sagt kan jag låsa om mig och det enda jag delar är köket. Russel har sin 2-åriga dotter hos sig allt som oftast och hans gamla mamma hyr det andra stora sovrummet. Hon är hur skön som helst och tog idag med mig i sin gamla, babyblå cadillac för att visa mig 99 cent store, vilket är en butik där de har allt mellan himmel och jord för så lite som 99 cent (6,50 sek) Galet billigt! Jag köpte praktiskt taget allt i hela affären...

Och galet trött.....är jag nu. Men på ett bra sätt, ett mycket bra sätt!

Här kommer lite bilder från de senaste dagarnas upptåg i Hollywood:






Ute och äter med en av de australienska tjejerna på hostelet. Japp,
de har nyttig mat här också till min stora lättnad...Babyspenat och
chevre-sallad har vi här!


Utsikten från LA Fitness på Hollywood blvd




En liten, liten del av insidan på LA Fitness



Bredvid gymmet har vi Kodak Theatre, där Oscarsgalan kommer
hållas om mindre än två veckor...




Rätt ofta ser man såna här skyltar uppsatta längs gatan. Antingen är
det en filminspelning, eller som här röda mattan-förberedelser för
nånting...








David tog mig med upp till den bästa utsiktsplatsen. Jag fick inte lov
att titta på hela tiden tills vi kommit ända upp. Och när jag slog upp
ögonen möttes jag av denna underbara, massiva syn (och allt fick
inte ens plats i blickfånget):





Jag vände mig om ett halvt varv och:







Och jag som inte kunde fatta hur en stad kunde vara så stor, fattade
ännu mindre när vi åkte vidare och upp på Mulholland Drive. När jag
öppnar ögonen denna gången är vi på andra sidan bergen och kikar
ner på West Hollywood med Warner Bros, Universal Studios,
Walt Disney Studios, Dreamworks. Nämnde jag att denna del av stan
heter Studio City...?!




Väl nere "på marken" igen passade jag på att ta ett foto på mig och
min resekamrat. Davids stora, lilla hund är världens coolaste...





...och har inget alls emot att susa genom stan i en snabb BMW Cab,
även om öronen håller på att flyga av i farten!




Detta är en del av innergården på mitt nya bo




Här är den fabulösa poolen och den grymma pool-party-lokalen!





och.....jag har hur söta grannar som helst!





Nu är det sovtajm och imorgon ska jag utforska Los Feliz och ta mig en joggingtur i Griffith Park!

Kärlek

Sara




Kommentarer
Postat av: Malin

UNDERBART !!! Så glad för dej. Har skrivit ut bilden på din nya pool-lägenhet och lagt i köket på jobbet, alla Åååå-ar sej över hur bra du har det !! <3

2011-02-11 @ 10:15:23
Postat av: Sara (Storasyster)

Så fantastiskt det verkar! Och jag är inte så lite avundsjuk över att du kan stå vid Kodak Theatre om två veckor och se allt live. För mig får det räcka med att ta ledigt på måndagen så att jag kan sitta uppe hela natten. Fortsätt skriv! Det är så kul att läsa! Kramar

2011-02-11 @ 19:42:18
URL: http://sanzensbyralada.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0